MANTELZORGMAKELAAR
&CLIËNTONDERSTEUNER
Voor wie?
Als u vragen heeft op het gebied van zorg, wonen, werk, welzijn, inkomen of een andere vraag over uw zorgsituatie, neem dan contact op. Vanuit mijn uitgebreide vakkennis en ervaring zet ik voor u alle mogelijkheden op een rij. Belangrijk daarbij is dat u het in duidelijke taal krijgt uitgelegd. Dat alleen geeft al rust.
download hier de brochure
U, als mantelzorger, kunt overbelast raken door de vele regeltaken die met de zorg te maken hebben. Bijvoorbeeld: invullen van formulieren, schrijven van brieven en afspraken (maken) met instanties. Combineert u werk en mantelzorg? Dan zijn er nog veel meer knelpunten. De mantelzorgmakelaar kan u helpen.
Werkwijze:
Eerste contact
U kunt vrijblijvend telefonisch contact opnemen of via de mail. Samen bekijken we of de mantelzorgmakelaar iets voor u kan betekenen.
Intakegesprek
Na het eerste contact maken we een afspraak voor een intakegesprek. Dit kan bij u thuis, op mijn kantoor in Mierlo of een andere plek die uw voorkeur heeft.
Het intakegesprek duurt ongeveer 60 minuten. Samen met u breng ik de zorgvraag en knelpunten in kaart en bekijken we waar de prioriteit ligt.
Informatie
Na het intakegesprek ontvangt u een gespreksverslag met een omschrijving van de regeltaken. In een volgend persoonlijk gesprek kunt u aangeven welke regeltaken u zelf wil doen en welke u overdraagt aan de mantelzorgmakelaar.
U behoudt te allen tijde zelf de regie!
Gedurende het proces wordt u via de mail en/of telefonisch op de hoogte gehouden van de ontwikkelingen en kunnen we de regeltaken eventueel bijstellen.
Als werkgever heb je er baat bij dat werknemers werk en zorg kunnen blijven combineren. Bijna de helft van de werkende mantelzorgers voelt zich matig tot zwaar overbelast. Het risico op uitval is groot en hoge verzuimkosten kunnen hiervan het gevolg zijn. Adequaat personeelsbeleid en maatwerkoplossingen zijn dan gewenst.
De mantelzorgmakelaar biedt in zo’n situatie uitkomst: denkt mee, zoekt naar passende oplossingen en neemt regeltaken over.
Zo houdt de werknemer zijn hoofd en handen vrij om te kunnen werken.
De inzet van een mantelzorgmakelaar betekent:
Daarnaast kunt u de mantelzorgmakelaar inzetten om in uw organisatie de knelpunten in de combinatie arbeid en mantelzorg zichtbaar te maken. Hoeveel mantelzorgers telt uw organisatie? Hoeveel productieverlies levert dat op? Wat zijn de mogelijkheden om kosten te besparen door het initiëren van preventief beleid?
De mantelzorgmakelaar kan helpen het ziekteverzuim te reduceren. Dat kan bijvoorbeeld door u, als werkgever, voor te lichten over de mogelijkheden om te komen tot een mantelzorgvriendelijk personeelsbeleid.
De inzet van de mantelzorgmakelaar betaalt zich dubbel en dwars terug voor besparingen op kosten van verzuim en vervanging.
U bent zorgverlener (huisarts, arbo-arts, doktersassistent, praktijkondersteuner, medewerker van een thuiszorgorganisatie, wijkverpleegkundige, maatschappelijk werker) of op een andere manier actief binnen de zorg?
Dan ziet u hoe hard mantelzorgers werken om zorg en privé te kunnen blijven combineren.
U weet ook hoe onmisbaar mantelzorgers in werkelijkheid zijn. Onmisbaar voor degene die de zorg nodig heeft, onmisbaar voor de zorgbranche zelf om bezuinigingen en vergrijzing op te vangen.
Om die reden verwijst u mantelzorgers bij vragen, problemen of dreigende overbelasting graag door naar een mantelzorgmakelaar.
Onafhankelijke cliëntondersteuning
Vanaf 2015 hebben alle clienten, van jong tot oud, wettelijk recht op gratis en onafhankelijke ondersteuning binnen de WMO en WLZ. De mantelzorgmakelaar wordt vanwege haar daadwerkelijke onafhankelijke positie vaak bij het gesprek gevraagd ter ondersteuning van de mantelzorger.
Bent u benieuwd wat de mantelzorgmakelaar voor u kan betekenen?
Bel voor een nadere kennismaking.
De privacy van bezoekers van de website wordt gerespecteerd. De persoonlijke informatie die u met ons deelt wordt vertrouwelijk behandeld. Verwerking van de persoonsgegevens gebeurt op een wijze, die in overeenstemming is met de eisen die de Wet Bescherming Persoonsgegevens stelt.
0492 778 029
06 486 301 29
VOOR DE MANTELZORGER
U, als mantelzorger, kunt overbelast raken door de vele regeltaken die met de zorg te maken hebben. Bijvoorbeeld: invullen van formulieren, schrijven van brieven en afspraken (maken) met instanties. Combineert u werk en mantelzorg? Dan zijn er nog veel meer knelpunten. De mantelzorgmakelaar kan u helpen.
U behoudt te allen tijde zelf de regie!
VOOR DE WERKGEVER
Als werkgever heb je er baat bij dat werknemers werk en zorg kunnen blijven combineren. Bijna de helft van de werkende mantelzorgers voelt zich matig tot zwaar overbelast. Het risico op uitval is groot en hoge verzuimkosten kunnen hiervan het gevolg zijn. Adequaat personeelsbeleid en maatwerkoplossingen zijn dan gewenst.
De inzet van de mantelzorgmakelaar betaalt zich dubbel en dwars terug voor besparingen op kosten van verzuim en vervanging.
VOOR DE ZORGVERLENER
U bent zorgverlener (huisarts, arbo-arts, doktersassistent, praktijkondersteuner, medewerker van een thuiszorgorganisatie, wijkverpleegkundige, maatschappelijk werker) of op een andere manier actief binnen de zorg?
Dan ziet u hoe hard mantelzorgers werken om zorg en privé te kunnen blijven combineren.
U weet ook hoe onmisbaar mantelzorgers in werkelijkheid zijn. Onmisbaar voor degene die de zorg nodig heeft, onmisbaar voor de zorgbranche zelf om bezuinigingen en vergrijzing op te vangen.
Om die reden verwijst u mantelzorgers bij vragen, problemen of dreigende overbelasting graag door naar een mantelzorgmakelaar.
Bent u benieuwd wat de mantelzorgmakelaar voor u kan betekenen?
Bel voor een nadere kennismaking.
VOOR WIE?