Voor wie?

Als u vragen heeft op het gebied van zorg, wonen, werk, welzijn, inkomen of een andere vraag over uw zorgsituatie, neem dan contact op. Vanuit mijn uitgebreide vakkennis en ervaring zet ik voor u in duidelijke taal alle mogelijkheden op een rij. Dat geeft rust.

U, als mantelzorger, kunt overbelast raken door de vele regeltaken die met de zorg te maken hebben. Bijvoorbeeld: invullen van formulieren, schrijven van brieven en afspraken (maken) met instanties. Combineert u werk en mantelzorg? Dan zijn er nog veel meer knelpunten. De mantelzorgmakelaar kan u helpen.

Werkwijze

Eerste contact
U kunt vrijblijvend telefonisch contact opnemen of via de mail. Samen bekijken we of de mantelzorgmakelaar iets voor u kan betekenen.

Intakegesprek
Na het eerste contact maken we een afspraak voor een intakegesprek. Dit kan bij u thuis, op mijn kantoor in Mierlo of een andere plek die uw voorkeur heeft.

Het intakegesprek duurt ongeveer 60 minuten. Samen met u breng ik de zorgvraag en knelpunten in kaart en bekijken we waar de prioriteit ligt.

Informatie
We maken afspraken wat ik voor u ga doen en wat u zelf doet..

U behoudt te allen tijde zelf de regie!

Gedurende het proces wordt u via de mail en/of telefonisch op de hoogte gehouden van de ontwikkelingen en kunnen we de regeltaken eventueel bijstellen.

Als werkgever heb je er baat bij dat werknemers werk en zorg kunnen blijven combineren. Bijna de helft van de werkende mantelzorgers voelt zich matig tot zwaar overbelast. Het risico op uitval is groot en hoge verzuimkosten kunnen hiervan het gevolg zijn. Adequaat personeelsbeleid en maatwerkoplossingen zijn dan gewenst.

De mantelzorgmakelaar biedt in zo’n situatie uitkomst: denkt mee, zoekt naar passende oplossingen en neemt regeltaken over.

Zo houdt de werknemer zijn hoofd en handen vrij om te kunnen werken.

De inzet van een mantelzorgmakelaar betekent:

  • Duurzame inzetbaarheid van werknemers door een betere werk-privé balans.
  • Loyale werknemers die zich extra inzetten voor de organisatie.
  • Goed werkgeverschap, belangrijk voor nu en in de toekomst.
  • Lager verzuim- en verloopkosten.

Daarnaast kunt u de mantelzorgmakelaar inzetten om in uw organisatie de knelpunten in de combinatie arbeid en mantelzorg zichtbaar te maken. Hoeveel mantelzorgers telt uw organisatie? Hoeveel productieverlies levert dat op? Wat zijn de mogelijkheden om kosten te besparen door het initiëren van preventief beleid?

De mantelzorgmakelaar kan helpen het ziekteverzuim te reduceren. Dat kan bijvoorbeeld door uw organisatie mantelzorgvriendelijk te maken.

De inzet van de mantelzorgmakelaar betaalt zich dubbel en dwars terug voor besparingen op kosten van verzuim en vervanging.

U bent zorgverlener (huisarts, arbo-arts, doktersassistent, praktijkondersteuner, medewerker van een thuiszorgorganisatie, wijkverpleegkundige, maatschappelijk werker) of op een andere manier actief binnen de zorg?

Dan ziet u hoe hard mantelzorgers werken om zorg en privé te kunnen blijven combineren.

U weet ook hoe onmisbaar mantelzorgers in werkelijkheid zijn. Onmisbaar voor degene die de zorg nodig heeft, onmisbaar voor de zorgbranche zelf om bezuinigingen en vergrijzing op te vangen.

Om die reden verwijst u mantelzorgers bij vragen, problemen of dreigende overbelasting graag door naar een mantelzorgmakelaar.

Onafhankelijke cliëntondersteuning

Alle cliënten met een Wet Langdurige Zorg indicatie (CIZ indicatie) hebben recht op gratis onafhankelijke cliëntondersteuning.

Bent u benieuwd wat ik voor u kan betekenen?

Neem contact op voor een nadere kennismaking.